Kuinka mittaan suoritukseni

Kolme päivää on nyt haastetta takana ja ajattelin hieman kertoilla miten mittaan kävelemäni matkat.

Tällä hetkellä minulla ei ole aktiivisuusranneketta, enkä ole niihin perehtynyt tarpeeksi tietääkseni miten niillä onnistuu mitata yksittäisiä lenkkejä, tarkoituksena kun on tosiaan eritellä ne kävellyt kilometrit.

Olen vuosien saatossa kokeillut monia sovelluksia joilla mitata matkaa ja askelia mutta kaikissa on ollut omat hyvät ja huonot puolensa. Kaikissa näissä olen huomannut jonkin verran epätarkkuuksia, matka saattaa heitellä vaikka kulkisit saman reitin samaa puolta tietä. Niinpä päätin että valikoin käyttöön yhden helppokäyttöisen, mielellään suomenkielisen sovelluksen ja mittaan jokaisen säännöllisesti kulkemani reitin vain kerran. Harvemmin kuljetut, joiden matkaa on mahdotonta muistaa ulkoa mittaan ja luotan tulokseen. Olen eräämmänkin dieetin ja kuntokuurin saanut kaatumaan siihen että mittaan saman lenkin useilla sovelluksilla jotka kaikki antavat eri tuloksen enkä lopulta luota yhteenkään ja jostain syystä nämä tarkat luvut ovat minulle vähän liiankin tärkeitä. Nyt heitetään nämä pakkomielteet nurkkaan, sillä onko sillä loppupeleissä mitään väliä, onko lenkin pituus ollut 2km vai 2,2km jos vaihtoehtona on sohva ja sipsikulho?

Tähän haasteeseen merkitsen matkat ylös vain täysien satojen metrien tarkkuudella, yli menevät kymmenet menkööt sovelluksen epätarkkuuden piikkiin.

Kävelyhaaste aloitettu 1.7.2019
3.7.2019 kävelty 17km/1000km

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Viidesosa haasteesta suoritettu

Lomalla on aikaa nauttia ulkoilusta

Aivan onneton kävelyviikko